0
  • DE
  • EN
  • FR
  • Internationale Datenbank und Galerie für Ingenieurbauwerke

Anzeige

Assessment of Professional Competence in a Construction Management Problem-based Learning Setting

Autor(en):


Medium: Fachartikel
Sprache(n): Englisch
Veröffentlicht in: Australasian Journal of Construction Economics and Building, , n. 1, v. 2
Seite(n): 47-56
DOI: 10.5130/ajceb.v2i1.2886
Abstrakt:

This paper discusses the congruence between problem-based learning (PBL) and competencybased assessment and describes how competency based assessment has been implementedin a professional construction management programme. The design andunderlying principles of assessment approaches used to determine students' professionalcompetence through use of professional standards to frame learning and assessment arediscussed. Through presentation of preliminary findings of a case study that explores staffand student experiences in the construction management programme, the authors describethe issues and challenges they have encountered in implementing competencybased assessment in a PBL programme within the context of higher education.

Structurae kann Ihnen derzeit diese Veröffentlichung nicht im Volltext zur Verfügung stellen. Der Volltext ist beim Verlag erhältlich über die DOI: 10.5130/ajceb.v2i1.2886.
  • Über diese
    Datenseite
  • Reference-ID
    10338777
  • Veröffentlicht am:
    05.08.2019
  • Geändert am:
    05.08.2019
 
Structurae kooperiert mit
International Association for Bridge and Structural Engineering (IABSE)
e-mosty Magazine
e-BrIM Magazine